Senin, 20 April 2009

Subaru Yarışmasını İzle


Subaru AWD Yarışmasını İzle
Subaru AWD Yarışması Vs 2006 Senesinde Yarışı Subaru ve AWD yarışı Kapışıyorlar:

Subaru genel bilgileri , Karoser, iç mekan , Motor, performans ve Kullanım, konfor hakkında bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.

Genel Bilgiler
Birçok sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de başarı, genel olarak satış rakamlarıyla orantılıdır. Ama başarının bir diğer ölçütü de kalite ve prestijdir. İşte Subaru da bu özel markalardan biri. Boxer motorları, dört tekerlekten çekiş sistemi ve kendine özgü tasarım unsurlarıyla tanınan Subaru, Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki başarılarıyla ünlü olan Impreza ve hafif arazi aracı Forester ile önemli başarılara imza attı. Impreza'yı 2001 yılında yenileyen Subaru, hafif arazi araçları pazarında önemli bir yere sahip olan Forester'ı da 2002 yılında yeniledi. 2.0 litre 125 HP ve 2.0 litre 177 HP'lik benzinli motorlarla ithal edilen Forester'ın her iki seçeneğini de manuel ya da otomatik şanzımanla almak mümkün.

Karoser, iç mekan
Uzun yıllar boyunca tasarım açısından ilgi çekmeyen modeller üreten Subaru, bu anlayışı yeni Impreza ve Legacy ile değiştirmeye başlamıştı. Yeni Forester da bu anlayıştan payına düşeni aldı. Eskisinden daha sert görünen burun tasarımında, yuvarlak formlu büyük sis farları, Subaru kimliğinin bir parçasını oluşturuyor. Turbo beslemeli motora sahip XT versiyonunda, kaputun üzerindeki hava girişi aracın gücü hakkında uyarıda bulunuyor. Yeni Forester'ın arka kısmında daha radikal değişiklikler bulunuyor. Büyük arka camın altındaki, siyah renkli geniş çıtada iri harflerle Subaru yazısı hemen dikkat çekiyor. Camı çevreleyerek tampona doğru inen geniş kuşak, bir çerçeve hissi veriyor. Forester'ın üçgen formlu stop lambaları, tasarımdaki en Avrupalı bölümü oluşturuyor. Karoser ve şasisinde güvenliğe yönelik güçlendirmeler yapılan Forester'ın ağırlık merkezini aşağıya çekebilmek için hafif alaşım teknolojisine yer verilmiş. Motor kaputu, ön ve arka tampon bağlantıları, sunroof ve tavan rayları alüminyumdan imal edilmiş. Platformunda önemli bir farklılık olmayan Forester'ın dingil mesafesi (2525 mm), uzunluğu (4450 mm) ve genişliği (1735 mm) değişmemiş. Buna karşılık aracın yüksekliği 5 mm kadar azalmış (2.0 X: 1590 mm, 2.0 XT: 1585 mm). Dış boyutlarda bir değişiklik olmaması iç mekan genişliğinin de değişmediği anlamına gelmiyor. Yeni iç mekan düzenlemesi, arka koltuktaki diz mesafesinin 25 mm genişlemesini sağlamış. Yeni Forester'ın iç mekanı eskisinden çok daha kaliteli görünüyor. Kokpitin üst kısmıyla torpido gözü çizgisi arasındaki bölümde kullanılan desenli plastik ve metal görünümlü orta konsol, kalite hissini pekiştiriyor. Tabii buna sportifliği de eklemek gerekir. Az sayıda düğmeye yer verilen orta konsolda müzik sistemi, kapaklı bir göz, portatif bardaklık ve havalandırma sistemi kumandaları bulunuyor. Elektronik klimanın üç adet dairesel kumandası son birkaç yıldır sık sık karşımıza çıkan bir tarz. Kokpitin üst kısmında, orta konsol hizasındaki kapaklı geniş göz de dikkat çekiyor. Tavana yerleştirilen iki adet gözlük kabı, arka koltuk sırasının hemen arkasındaki şemsiyelik, 12 V elektrik soketine ev sahipliği yapan orta kol dayanağı ile bagajın iki yanındaki gözler, kullanışlılığı artırıyor. Forester'ın 387 litrelik bagajı koltukların katlanmasıyla 1592 litrelik hacme ulaşıyor. Bagajın iki yanındaki eşya gözleriyle yedek lastik yuvasındaki plastik kap pratik ayrıntılardan.

Motor, performans
Forester 2.0 XT'nin kaputunun altında çok tanıdık bir motor bulunuyor. Bir Subaru klasiği haline gelen boxer motor, yapısı sayesinde ağırlık merkezinin aşağı çekilebilmesini sağlıyor. 1994 cc hacmindeki, 16 supaplı, değişken supap zamanlamak motor, 177 HP güç üretiyor. Eski Forester'da da kullanılan motorda bir takım yenilikler yapılarak hem sürüş kalitesinin artması hem de yakıt tüketiminin düşürülmesi amaçlanmış. Eskisinden daha sessiz çalışan motor, boxer motorların eşsiz sesini kaybetmiş gibi görünüyor. Halbuki Subaru tutkunları bu sesi çok sever. Özellikle 2500 d/d'den itibaren hızla devirlenen motor, üst devirlere doğru biraz sakinleşiyor. Turbo desteği sayesinde, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımanın getirdiği ek yüke rağmen kolayca devirlenen motor, gaz pedalına oldukça hızlı tepki verebiliyor. Ancak rölantide sarsıntılı çalışması eksi puan alıyor. Forester 2.0 XT'nin 4 ileri vitesli otomatik şanzımanı geleneksel yapıda. Her ne kadar elektronik kontrollü olsa da modern otomatik şanzımanlar gibi adaptif özelliği bulunmayan şanzımanın vites değişimlerini hızlı gerçekleştirmesi olumlu. Ancak hızlanmalarda, üst devirlerdeki vites değişimlerinde biraz gecikme yaşatması şaşırtıyor. Yüksek performansa yönelik Power ve kış modları bulunan şanzımanın aktif tork dağıtma sistemi, normal şartlarda gücün yüzde 60'ını ön, yüzde 40'ını arka tekerleklere yönlendiriyor. Ön ya da arka tekerlekler tutunma yeteneklerini kaybetmeye başladığında, güç otomatik olarak daha çok tutunan aksa yönlendiriliyor. Başarısını daha önce de kanıtlayan dört tekerlekten çekiş sistemi sessiz çalışıyor ama otomatik şanzımanlı versiyonda arazi modu olmadığı için arazi şartlarında tüm yeteneklerini göstermiyor. Otomatik şanzımanlı Forester 2.0 XT, yaptığımız testte 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 sn'de tamamladı. Bu da manuel şanzımanlı ve 2.0 litre atmosferik motorlu orta sınıf otomobillerle yaklaşık olarak aynı. Turbo beslemenin diğer bir faydası da ara hızlanmalarda kendini gösteriyor. Otomatik şanzımanın hızla vites küçültmesi ve yüksek güç, Forester 2.0 XT'nin 60 km/s'den 100 km/s hiza 6.0 sn'de, 90 km/s'den 120 km/s'ye ise 5.2 sn'de ulaşmasını sağlıyor. Yani neredeyse spor otomobiller kadar hızlı. Diğer turbo beslemeli otomobillerde olduğu gibi Forester 2.0 XT'de de yakıt tüketimi gaz pedalının kullanımıyla doğru orantılı. Testte, 100 km'de ortalama 11.3 litre yakıt tüketen Forester'ın menzili 530 km'ye ulaşıyor. Sakin kullanımlarda tüketimi 10 litre düzeyine doğru inen Forester, sportif kullanımlarda savurgan hale geliyor.

Kullanım, konfor

Sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin öncülerinden biri olan Subaru, yol tutuş konusunda ortalamaların üzerinde olmayı başaran bir marka. Doğal olarak Forester da SUV sınıfının en başarılı yol tutuş özellikleri gösteren modellerinden biri. Bunu sağlayan unsurlarsa sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin yanı sıra düşük tutulan ağırlık merkezi. Pistonları yatay düzlemde hareket eden boxer motorun ağırlık merkezine olumlu etkisinin yanında motor kaputu gibi bazı parçaların alüminyumdan üretilmesi, ağırlık merkezinin yere daha yakın elmasım sağlamış. Bağımsız süspansiyonun da iyi düzenlenmesi sayesinde Forester, sürücüsünü virajlarda huzursuz etmiyor. Bozuk zeminlerdeki darbeleri iç mekana kısa ve hafif sertçe tepkilerle yansıtan süspansiyon sistemi, bu haliyle güvenli yol tutuşa yönelik olduğunu gösteriyor. Süspansiyon sisteminin bir önemli özelliği de araç yüksekliğini ayarlamaya yarayan "self levelizing" sistemi. Yönlendirme yeteneği yeterli olan direksiyon sistemiyse sürücüyü fazla bilgilendirmiyor. Ayrıca bozuk zeminlerdeki dönüşlerde direksiyon sisteminden gelen tıkırtılar dikkat çekiyor. Geniş cam alanları ve büyük sunroof sayesinde son derece aydınlık bir kabine sahip olan Forester'ın arka koltuklarındaki ekstra 25 mm'lik diz mesafesi uzun yolculuklarda rahatlık sağlıyor. Ön koltukların yanal destekleri ve portatif kol dayanakları başarılı. Ancak ayar kumandaları konusunda çok başarılı olduğunu söyleyemeyiz. Subaru'nun klayasak kelimeyasak kelimeyasak kelime özelliklerinden biri olan çerçevesiz kapı camları Forester'da da bulunuyor. Bu camların yüksek hızlarda bile rüzgar sesi sızdırmaması çok olumlu. 100 km/s sabit hızda ölçülen 65 dB(A)'lık gürültü düzeyi de Fores-ter'ın sessizliğin! ortaya koyuyor. Kapsamlı bir yenileme operasyonundan çıkan Forester'ın fren sistemi sınıf ortalamalarını tutturan duruş mesafeleri sunuyor. 100 km/s hızda elde edilen 42 metrelik duruş mesafesi binek otomobillere göre biraz uzun kalıyor.

İlgili Alanlar:Subaru , Subaru Araba Videoları , Subaru Araba Resimleri , Subaru Araba Yarışları , Araba Yarışları

Subaru AWD Yarışmasını İzle , Subaru Yarışmasını İzle

Tidak ada komentar:

Posting Komentar